أحدث المنشورات

أحدث المنشورات

الجمعة، 20 مايو 2016

اعلنت الحب عليكى . بقلم ***‫#‏اسامة_جمال‬***حلوان***


وبكل الشوق والحب
من اول دقت قلب
فى هواكى قلبى انا طب
دايب حتى فى خطــــاويكى
وبنظرة عـــين
مبقتش حــزين
جواكى حنيين
عوضنى سنيين
مليانــــة انيين
منستهاش انا غير بيكـــــى
لو غبتى ثوانــــى
بيذيد حرمـــــانى
حبك خــــــلاانى
يضحكلى زمانى
وافرح من تانـــى
قلبـــى ماحنش غير ليكــــى
يا بنت النـــــاس
انا دبت خلاص
كلك احســــاس
حبك دا اســـاس
متربع فى القلب
وعلى الــراس
بالغالى انا قلبى شاريكـــــى
انا ليكى هاكون
طيب وحنون
بَحبك بجنون
ومعاكى هاصون
والعمر يهون
لجل ضحكة من معاليكى
يا ملاك انتى
ياغزال دا انتى
مهما كبرتى
طيبة دايما
ولامرة فى يوم اتغيرتى
جـــوة قلبـــــى اتربعتى
جوه رموش العين هاداريكـــــى
ياوردة جميلة
ياعود جورى
يادهب وياقوت
على عود لولى
قدرتى توصلى لبحورى
ياجمال مصرى مش بلجيكــــى
يارمش كحيل
اسمر وجميل
ياقلب اصيل
خلاانى اميل
واقول مواويل
يا بنت النيل
ضفرك يوزن مليون امريكـــــى
ضحكتك انتى
بكل كسوف
خلت القمر
يبات مكسوف
مهما كانت
صعبة الظروف
الحق تقولية
على المكشوف
ولايوم تعرفى
معنى للخوف
قلبك مصرى مش مكسيكى
خليكى جنبى
ماتبعديش
من غيرك
انا مقدرش اعيش
يادهب غالى
ياقمر عالى
ينورلى ليالى
ماتسبنيش الله يخليكـــــى
.
.
اعلنت الحب عليكى
.
تأليفى***‫#‏اسامة_جمال‬***حلوان***




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق